גוגל מנסה להציל את העיתונות

לינק למאמר ארוך בעיתון אטלנטיק על איך גוגל מנסה להציל את העיתונות.

קודם מנסה לענות הכתב על למה מנסה גוגל להציל את העיתונות , בפרפרזה – גוגל חיה על חיפושים של אנשים על תוכן , הדרך הבטוחה ביותר להרוג אותה זה שהתוכן לא יווצר מלכתחילה.

גוגל מבינה שהיא לא מייצרת תוכן.

במאמר , למעשה מאסה ארוכה כתובה היטב , ניתוח של הבדלי התרבויות בין גוגל לעיתונות, אבחנה על המודלים הכלכליים ( מעניין שגוגל מצהירה שהיא מרוויחה רק על חיפש מוצר לקנייה , חויפוש דואל  וכד' אינם פעילות רווחית אלא אמצעי פשוט להיות שמה כשתחליט לחפש מוצר לקנייה ).

גוגל טוענת שהעתיד יהיה טוב לעיתונים , הם פשוט במשבר רגעי. שליש מההכנסה של העיתונים הגיע לפני 20 שנה מלוח המודעות . ההכנסה הזאת פשוט עברה לאינטרנט , זה לא שהיא נעלמה פשוט צריך לשנות גישה וטכנולוגיה לרכוש אותה בחזרה ולהיפטר מ90% מהוצאות העיתון ( הדפוס וההפצה ) שפשוט אינם רווחיים יותר.

במסגרת השיטה של נסה הכל ותראה מה עובד הנה כמה רעיונות נהדרים :

סיפורים חיים –

רוב סיפורי העיתונות כיום הינם ארועים מדורגים , משהו קורה ויש סיפור. אבל האירוע הנו אירוע התוך רצף , חסר משמעות בפני עצמו . בדומה לכאשר רואים גראף מניה רואים את הערך הנוכחי בקונטקסט של רצף ולכן בעל ערך יותר.

רוב אירגוני החדשות מכפרים על כך על ידי החזקת סגל עם ידע מעמיק על העבר שיכול להכניס בגוף הסיפור את המידע הנוסף.

הכיסוי המועדף הנו רצף רב של סיפורים קטנים יותר שמכסים כל אחד אספקט קטן ופריט של הסיפור הגדול , אבל סיפורים שכאלו לא יעלו בראש עמוד החיפוש של גוגל כי כל אחד צובר מס' הקלקות קטן בפני עצמו…

רעיון ה"סיפורים החיים" הנו שכאשר אתה מחפש אירוע בגוגל יעלה עמוד שייתן העדפה בחיפוש לכיסוי ארוך ומעמיק של הנושא , יציג מס' רב של סיפורים קטנים ברצף כחלקים מכיסוי ארוך ורציני.

במסגרת ניסוי שנערך עד תחילת השנה עם היו יורק טיימס ווושינגטון פוסט פותחה המערכת , בתחילת השנה הכתירה אותו גוגל כהצלחה ופרסמה את הקוד של הפרויקט חינם לעולם.

חברה מתפתחת מוצר איסטרטגי ונותנת אותו לעולם כפרויקט קוד פתוח – מייקרוספט תלמדי משהו.

רעיון נוסף , אחראי תחום בגוגל שם לב שכאשר מעלה אירגון קטן ( עיתון או מלכ"ר כמו פרו פובליקה ) מאמר או תחקיר בדרך כלל מנוע החיפוש של גוגל מפנה לעיתון הכי גדול שפירסם אותו ולא ליוצרים.

דבר זה זיהו בגוגל הנו פגם בעיקרון הבסיסי של מנוע החיפוש, אם אינך מתגמל את יוצר התוכן משהו לא בסדר בהליך העבודה שלך !!!

לא ידוע מה קרה , גוגל מסרבת להגיב על שינויים באלגוריטמים שלה, אבל חיפושי מאמרים כנ"ל עכשיו מעלים בראש העומוד את יוצרי התוכן.

Fast Flip –

מנוע טעינה שטוען דפים כמו שהם נראים במאגזין , גראפיקה וקונטקסט שלם .

כבר הועלה מביטא לרליס רשמי.

יו טיוב ישיר – כלי לשילוב באתר שלך והפוך אותו לכלי קהילתי ( עלויות האיחסון ורוחב הפס על יו טיוב ) וערוץ עיתונאות.

יש עוד רעיונות , כתבה מומלצת ביותר

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: