דברים חדשים שלמדתי – האחות הקטנה של דרפא

במסגרת המדור דברים חדשים שלמדתי הנה משהו מעניין.

מעניין שלדרפא ( ואלו שאינם יודעים מה זה דרפא שיתביישו , האחראית בין השאר לאינטרנט  )בעוד שדרפא שואפת לדברים שאפתנים שכמו נגזרו מספרי מדע בדיוני כמו רכב שנוהג את עצמו (אחרי עשור היה מנצח לאתגר ) הרי שהסוכנות "פרויקטים מיוחדים בתגובה מהירה" ( Quick Reaction Special Projects Program ) מיועדת ליצירת פרויקטים מטכנולוגיות קיימות בתוך 18 חודש.

הסוכנות, בעלת תקציב של 108 מליון דולאר לשנה, מזהה צרכים נוכחיים או חורים ביכולות קיימות ותופרת פיתרון . כמעט בשיטה הישרלית של אילתור ותפירה.

לאמריקאים יש מטוס מכ"מ  למעקב אחרי מטרות שטח בזירה גדולה, ומטוס אלקטרו אופטי למעקב אחר שטח מצומצם. אבל אין מערכת להעברת המידע ביניהם (שימו לב סוגי מידע שונים בנפחי שטח שונים , לגמרי לא פשוט ). הערך לפיתרון עצום, ראית מכונית תופת מתפוצצת , ראה בהקלטות מאיפה היא הגיעה ומי יצא ממנה, עקבו אחרי הרכב במערכת האופטית ואז כשהוא יוצא מהגיזרה המשיכו בצורה חלקה לעקוב אחריו על גבי פלטפורמת המכ"ם. שנה וחצי אחרי , פרסטו פיתרון.

דוגמה אחרת :

סטילטו, נראה cool נכון ? , מעין קטאמרן עם מהירות של למעלה מ 50 קשר ( זה הרבה תאמינו לי ) מסיבי פחמן ( חמקנית משהו ) עם אלקטרוניקה בשיטת הפלאגאינים (כדי שניתן יהיה להחליף ולנסות מערכות חדשות בגמישות ומהירות ) על הסיפון העליון ( יש אחד ) מסלול המראה למזלטים ( בטח משמש גם כסיפון שיזוף ).

הכלי מיועד לכוחות מיוחדים ולפעולות במים רדודים , מ 2008 נבדק ליד קולומביה כמיירט הברחות סמים (ואם הוא מסוגל לתפוס את הכלים של מבריחי הסמים אז הוא מהיר ) ומאמצע השנה עובד בשטחי ביצות בעיראק.

משהו נוסף מעניין ,  בערך חצי מהפרויקטים מגיאים למימוש בשטח ( שזה הרבה מאוד ) אבל בערך שליש מתוכם מגיעים למימוש למרות שהמפקדים בשטח נגד ( נגד האיבחון בצורך ונגד מה שיוצר ) ורק אחרי שהם מקבלים את המוגמר מתברר להם שהם מאוד צריכים אותו. יש פה שיעור מאלף בניתוח מערכות וצרכים אבל בלי הפרטים אני לא יודע מה הוא. אבל אני די בטוח שמישהו יכתוב דוקטורט על זה.

בקיצור אילתור מהירות וגמישות , נשמע כמו הימים הטובים של מחלקת הפיתוח של צה"ל.

תגובה אחת to “דברים חדשים שלמדתי – האחות הקטנה של דרפא”

  1. שרון Says:

    נראה אותם תופרים פתרון לנסיעה באגד מחולון לת"א בבוקר
    עד עכשיו ניסו הגדלת תדירות, הכנסת אוטובוסי אקורדיון, הוספת קווים תומכים
    כלום לא עוזר אני עדיין נוסע כמו סרדין בבוקר

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: