טוסטוס חשמלי – EMAX110S/90S

גילוי נאות – את נסיעות המבחן ביצעתי לפני חודשיים , מאז אני מתנייד על 110S , כן קניתי.

ולכן המסקנות פה יותר מבוססות מנסיעת מבחן קצרה, הן מסקנות של נסיעה של כ 400 ק"מ במשך 6 שבועות 🙂 , מה אני לא יעשה בשביל שלושת קוראיי.

בהשוואה לשני הטוסטוסים של EVT הכלי גדול יותר , קשה קצת לתפוס את זה מתמונה אבל מצורפת פה תמונה עם שני רכובים. כפי שרואים הכלי גדול יותר ונושא שני רכובים בנוחות (גם עם ארגז ).

נתחיל עם מבנה פיזי – הטוסטוס גדול יותר , כמעט בגודל של ג'וירייד 200 , יש יותר מקום לרוכב. שימו לב שכמו טוסטוסים גדולים יש בליטה ברצפה בין רגלי הרוכב (מכילה את הסוללות).

החרטום נגנב ישירות מדוקטי , ומי שראה את האדום לא יכול שלא להבין , המעצב איטלקי.

הערה – EMAX הינה חברה גרמנית , המנועים תוצרת EVT הטייוואנית (שרצים בשוק מ 2004 ולכן זו ידיעה טובה ) המעצב איטלקי , ההרכבה בסין.

שימו לב התלמידים ייבחנו על תרשים הזרימה של הטוסטוס , בשלושה העתקים לאומות המאוחדות.

מייבאים לארץ רק ארבעה צבעים , שחור , ירוק (ירוק עירייה שכזה ) , צהוב (קצת כהה , בנסיעת מבחן יש 90S צהוב ) ואדום.

לעניות דעתי האדום הכי יפה , וגם בולט , עם כזה כלי גדול ואדום קשה לנהג להתעלם מהראי שלו, בטיחותי.

הכלי בנוי למהדרין , נפל ולמעט מס' שריטות קטנות הפלסטיק המסיבי מחזיק בצורה טובה. ההרכבה ברמה גרמנית.

הכלי גדול , תוכלו לעבור בין טורי מכוניות אבל לזגז בזריזות יהיה יותר קשה.

אני יודע שאני נשמע משעמם אבל מבחינתי זאת תוספת בטיחות, רוב התאונות קורות בזיגזוגים הלא צפויים האלו.

נוחות נסיעה – טובה מאוד, בלמי הזעזועים גדולים , במהירות 40 קמ"ש באבן גבירול על בורי עבודות אני מקלל , אבל אלו מהמורות שהייתי מרגיש גם ברכב. המשקל העצמי הגבוה (כן כמעט 200 ק"ג ) גורם ליציבות רבה.

המהירות הנה כמעט החיסרון העיקרי והיחידי בכלי – אני מתנייד ב 50 קמ"ש , הייתי מעדיף  פלוס 60 קמ"ש אבל כחיסרון זהו חיסרון מינורי יחיד.

עם רוכב במשקל 90 ק"ג אני מגיע עד 50 קמ"ש , על ה 90S ( משקל של 40 ק"ג פחות ) הגעתי ל 60 קמ"ש.

המינוס האחד הנוסף היחידי נובע פשוט מהמסה של הכלי, כשאתם צריכים לדחוף אותו או להרים המסה כבדה, נסו לדחוף אותו החוצה מבור אחורנית וצפויה לכם התאמצות, לא חיסרון מסיבי אבל אני מנסה להימנע ממצבים אלו.

התאוצה לא מי יודע מה אבל סבירה לחלוטין , נתתי לכמה רוכבי אופנועים לנסיעות מבחן והם העירו שהתאוצה סבירה לחלוטין. בדרך כלל יעקפו אותך כל הטוסטוסים לידך בזינוק ברמזור , אבל ממילא תיפגש איתם ברמזור הבא.

ישנו כפתור בוסט , לתת תוספת כוח לאחר זינוק או בעליות , נותן עוד 2 כ"ס ל 60 שניות ועובד לא רע ( במהירויות של 5 עד 40 קמ"ש ). לזינוק מהיר או באמצע עלייה.

ההבדל בין ה 90S ל110S הנן הסוללות (וכ 1000 ש"ח ) שמאפשרות טווח גדול יותר. (ותוספת משקל של 40 ק"ג )

אם אתה לא צריך את הטווח המהירות תגדל בכ 10 קמ"ש. אבל רוב מי שירכבו יעדיפו לפי דעתי להוסיף לטווח על חשבון מהירות.

הטווח ראוי לציון , היבואן מתחייב ל 70 ק"מ ל110S , ובכן מהפך רבותי , מכיוון שאנו ארץ חמה הסוללות מגיבות ביתר יעילות, אני כבר סגרתי 83 ק"מ על טעינה ועדיין יכולתי לסוע כ 10 ק"מ לפי דעתי (השתפנתי והטענתי מכיוון שהייתה לי נסיעה ארוכה ביום שאחרי ). היצרן אגב ממליץ להטעין כמה שיותר (למקרה שמישהו שואל ).

חווית הנסיעה והנוחות שלה מדהימים , ראו בפוסט הבא "למה חשמלי" לפירוט גדול יותר.

מרכז הכובד הנמוך מסייע , ברוח צד הכלי יציב ונוח . כאשר הרכבתי נוסעת תוספת המשקל לא שינתה את התנהגות הכלי (תביאו בחשבון 190 ק"ג משקל עצמי , 90 ק"ג נהג , ונוסעת 60 ק"ג. מהמספרים ברור שתוספת המשקל של הרכוב לא ממש משנה ) והנסיעה היתה נוחה וחלקה. ברוב הכלים הרכבת נוסע מדרדרת את איכות הנסיעה או את הניהוג, למעשה אלמלא ידעתי שהנוסעת שם לא הייתי מרגיש אותה.

במהירות נמוכה שליטת הכלי אוכל כל טוסטוס בנזין , אני משייט במהירות מינימלית ליד הולך רגל תוך כדי שיחה עמו, הבחינה במהירות נמוכה בטסט הייתה הופת לבדיחה בכלי הזה. המנוע יכול להמהם בשווה ערך של רבע טרטור , 1 קמ"ש ולהגיב ביעילות.

הפירסום טוען שהאיתות יותר רועש מהכלי, טוב בכלי הזה אין אמת בפרסום, פשוט כי השקיטו גם את אור האיתות. מצטער האיתות גם שקט. הכלי מהמהם בשקטות, בכביש עם רכבים אחרים אין סיכוי שתשמעו אותו.

לגבי ההערות מהצד שכלי שקט מסוכן להולכי רגל , לא נתקלתי בבעייה , ממילא תפקיד הנהג להיזהר מהם ולא להפך. אם אתה נוסע על המדרכה אין סיכוי שהם ישמעו אותך מאחוריהם , אבל זה רחוק מאוד מבעייה בטיחותית.

בסך הכל במחיר 14 אלף ש"ח הכלי נותן המון. למי שמתכוון ליסוע בעיקר בנסיעה עירונית הכלי מעולה. הגודל והמסה מהווים מרגיע מעולה לנהג חדש ויחסכו לו תאונות.

סגנון הנהיגה מהנה ורגוע. אני מוצא שנהיגת הבוקר מהווה חווית שנטי. השקט פותח לך את החושים.

המינוס היחידי ששווה להזכיר – המהירות, מה לעשות , נקודת התורפה , לי ולרוב אלו שנתתי לנסות לא איכפת.

הוצאות התפעול (2 ש"ח חשמל ל50 ק"מ ) פשוט מוכרים את הכלי.

אני קניתי, אז לא יפתיע אותכם שבשורה התחתונה אני ממליץ, נכון ?

הערה : פוסט זה הוא חלק מעמ’ טוסטוס חשמלי זה כדאי בבלוג שלי, לידיעת המגיעים מגוגל, מומלץ לקפוץ לעמ’.

7 תגובות to “טוסטוס חשמלי – EMAX110S/90S”

  1. נועם Says:

    אהלן
    חיפשתי גם לקנות קטנוע חשמלי, אבל לא מצאתי אף סוכנות שגם מוכרת כזה (ולא אופניים חשמליים) וגם פעילה (לא פשטו רגל ועונים לטלפון)

    אני מת לקנות כזה. אתה יכול להפנות אותי?

    תודה רבה

  2. חגעית Says:

    שלום,
    אני מעוניינת למכור את הטוסטוס החשמלי שלי. לגבי פרטים על הטוסטוס: אשמח לשוחח טלפונית: 054-6868667.
    חגית.

  3. haim Says:

    האם צריך רשיון וטסט לטוסטוס?

  4. ערן Says:

    הפוסט נחתם ב2008 , מאז השתנה משהו ?
    האם אתה ממליץ על טוסטוס חשמלי גם לנסיעה בחיפה (המון עליות וירידות ) ?
    אם אני בן אדם גדול (2 מטר ו130 קילו) האם עדיין הטוסטוס יסחוב אותי ?

    • jikirsch Says:

      זה היה יותר פרויקט של לקראת קניית טוסטוס.
      היו אמורים להביא דגמים חדשים אבל לא נראה שזז משהו

      אני 100 ק"ג עם המשקל העצמי של הגדול 190 ק"ג אני לא חושב שיש לך בעיה במישור.
      אני מצאתי שעליות מהוות בעיה גדולה למכשיר הוא מאט בהם בצורה רצינית.
      אולי התלת אופן אבל אני בספק שגם הוא יאהב עליות. זאת נקודת התורפה שלו עדיין.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: