דו גלגלי – חשמלי זה כדאי

רוב התוכן בעמוד זה הנו מקטגורייות דו גלגלי בבלוג שלי, אנסה לשמור אותו מעודכן עם כל הקישורים.

(וספה / חצי כוח / טוסטוס חשמלי)

טוב , אז אתה חי בעיר, אין חנייה , יש פקקים ואתה גם רוצה לחסוך כסף.

כמה נחמד שיש פיתרון מתאים לרובנו, ואגב הוא גם מגניב ועושה טוב לסביבה . הוא לא מושלם אבל הרבה יותר טוב ממה שיש לרובנו עכשיו.

רשימת הפוסטים הרלוונטית :

לינקים רלוונטיים :

אגב אם ברצונכם בעצה או מידע לגבי טוסטוסים , הערות תובנות וכד' , ניתן להשאיר תגובה למטה, באמת שאשמח .

JIK

מודעות פרסומת

24 תגובות to “דו גלגלי – חשמלי זה כדאי”

  1. האסלהוף Says:

    אחלה בלוג.
    שאלה: איך הולך העניין עם הטסטים של קטנועים חשמליים(או עם קטנועים בכלל)?

  2. jikirsch Says:

    אתה מתכוון טסט מבחן שנתי לרכב או טסט מבחן לרישיון נהיגה ?

    תעריפים לעלות טסט (מבחן לרישיון רכב ) נמצאים בלינק המצורף , משרד התחבורה.
    חשמלי 32 ש"ח בלבד (, ואני בספק שלבוחן יהיה אכפת משהו חוץ ממצב הבלמים, גם עלות ההכנה לטסט מן הסתם אפסית. טוסטוס יכול לעלות לך כמה שקלים בטיפול הכנה.
    עלות הרישיון עצמו הנה 38 ש"ח , לא סכומים רציניים.

    לא ברור לי עדיין האם טוסטוס חשמלי מכוסה על ידי הפטור לרכב חדש ממעבר טסט בסוף השנה הראשונה. בכל מקרה אגרת רשיון חייבים לשלם.

  3. האסלהוף Says:

    לפי מה שכתוב שם זה 38, בלי להיות קטנוני.

    בנוגע לביטוח חובה, קראתי שקטנוע חשמלי אמור להיות – 1300 במקום 2300, איפה זה מופיע באתר של משרד הרישוי, תחת איזו קטגוריה?
    http://car.mof.gov.il

    אני מנסה להכניס את כל הגורמים במשוואה ולהחליט באמת אם לקנות חשמלי או קטנוע בנזין יד שניה בשליש מהמחיר.

    במאמר 'למה טוסטוס חשמלי' מבינים מהטבלה שכל 12000 ק"מ צריך להחליף מצבר שעולה 1000 ש"ח + חלפים בסך 380 ש"ח. זה מצבר מיוחד? ניתן להשיג אותו בקלות?

    עם ה EMAX שלך היו לך איזשהם בעיות עד כה? ובכלל, מה לדעתך היתרונות של ה EMAX על ה 4000e שמצדיקים תוספת של 50% במחיר?

    מצטער על החפירה.. הנושא באמת מעניין ואין יותר מדי אנשים עם ניסיון שאפשר להתייעץ איתם.

    תודה

  4. jikirsch Says:

    1. אני לא יודע איפה בלינק , אבל אני שילמתי 1279 ש"ח ביטוח חובה (לחברת הביטוח החקלאי ) ו 200 ש"ח צד ג'.
    נראה לי שהמחשבון לא עודכן , ה 1300 ש"ח הופעל לפני כ 4 חודשים…

    2. בשיחה עם בעלי אופנועים מחו"ל , הם אומרים שבנסיעה אינטנסיבית ההחלפה אמורה להיות כל כ שנה וקצת , בתלות במצב הסוללה.
    שוב 1000 ק"מ לחודש זה הרבה, אני מגיע לכ 450 ממוצע, זמן ההחלפה לפי הטבלה הנו כל שנה וחצי.
    (זו טבלה של אקו במקור , אבל מחירי הסוללות אמורים לרדת קצת מגידול בהקף הייצור ).

    3. המצברים ל2 סוגי הכלים (EMAX / EVT ) צריכים לעמוד בתנאי עבודה ספציפיים אבל אינם מיוצרים עך ידי היצרן, היצרן מאשר כאלו שעוברים מבדקים (באתר של EVT יש גראפים מפורטים על רמות טעינה ופריקה ..)
    אז התשובה לשאלה : כן אלו מצברים מיוחדים אבל אנחנו לא תלויים ביצרן ספציפי או מונופול.
    בכל מקרה זו בעיה של אקו ולא שלנו, כחלק מהשירות היבואן דואג לחלפים ומצברים.

    4. היתרונות של הEMAX על ה EVT4000e :
    א. טווח (ב25% בערך )
    ב. בטיחות – גדול יותר ,בולט יותר, מסיבי יותר , קצת יותר קשה לזיגזוג בין רכבים
    אני נהג חדש על דו גלגלי , על ה 4000e הייתי נמרח על הכביש, אין לי בעיית מזומן ולכן הלכתי על הגדול , תאונה אחת שמשאירה אותי בבית שבועיים שווה לי את ההפרש הזה לפחות.
    ג. גודל -הכלי מרכיב 2 אנשים בנוחות.

    אם אתה קצר בכסף אז לך על הקטן( נתקלתי ביום שישי בבחורה שנוסעת על 4000e ברחוב, היא הייתה מרוצה מהכלי ) לפי מה שראיתי רוב הקונים הולכים עליו.

    ואגב על החפירה , אתה לא שואל אף שאלה שאני לא שאלתי בעצמי , ותאמין לי שחפרתי לאנשים על הנושא לפני ההחלטה, כפי שאומרים באנגלית : You're welcome .
    בנוסף אני קנית את ה EMAX שחדש יחסית ולכן חפרתי ליבואן ולאנשים בחו"ל די הרבה.
    לגבי ה 4000e לך לקישור לבלוג של חנן שיש לו כזה כבר כמעט שנה והוא ניתח עלויות , טווחי נסיעה , הרכבה ומהירות.

    אני חייב להודות שההחלטה שלי לא נשענה לגמרי על הכלכלי , אבל היא כלכלית לגמרי (ואני גם כלכלן בהשכלתי 🙂 ) מגניב , כיף וכד' הוכנסו לטובת הרכב.
    אני גם חושב שאמינות , דהיינו לא לבלות זמן במוסך כפי שאני רואה חלק מידידי מבלה, שווה גם כמה מאות שקלים.
    מחיר הדלק רק ייעלה בשנים הקרובות ולכן ….

    אין בעד מה , (מצטער על העיכוב בתגובה , הייתי בחופש )

  5. האסלהוף Says:

    בהחלט מגניב כל הקונספט.
    בימים הקרובים אבקר באקו לראות מה קורה באמת..
    אני איתך בענין הבטיחות, נושא מאד מאד חשוב בתחום הדו-גלגליים. אני גם נוטה ככל הראה לכיוון ה e-max לפי איך שזה נראה לי.

    עברת איתו כבר את ה-60 קמ"ש או שאני לא בכיוון בכלל?

  6. jikirsch Says:

    תלוי במשקל , ה 90S יגיע ל60 , אני עם ציוד נשאר לצערי באזור ה 50 ,
    זו בערך התלונה היחידה שלי על הכלי,
    אבל היא מינורית , ממילא אני נפגש עם כל הספיד רייסרים ברמזור הבא 🙂

    מכיוון שאני נוסע אתו בין עירוני ויהיה נחמד לסוע יותר מהר , אבל לא קריטי

  7. האסלהוף Says:

    היי,
    קניתי היום בסוף את ה EVT4000, יד שניה במצב טוב(עלה 6000) ואפשר לומר שאני מבסוט לאללה. קצת מציקים מדי פעם נהגים חסרי סבלנות, אבל חוץ מזה אחלה של דבר.
    צריך רק להתארגן על קסדה גדולה, הנוכחית לוחצת לי בטירוף..

  8. אורן Says:

    מחפש משומש.

  9. jikirsch Says:

    מז"ט ,
    כמה קילומטראג' / מצב ? ואיך מצאת אותו , שאלו אותי ולא היה לי מושג איך למצוא חוץ מאולי דרך היבואן.

    אל תתפשר על ציוד, שלם כמה שצריך מכייוון שתחיה אתו הרבה זמן.

    אגב שים לב , ביטוח חובה ירד ל 1300 ש"ח אז כשתחדש תדאג לקבל את המחיר המוזל.

  10. האסלהוף Says:

    קילומטראג' 9600 בערך, על הכביש מאז ינואר 2007. ככל הנראה האיויטי הראשון מדגם זה שנמכר בארץ. הגעתי איתו ל-65 קמ"ש בלי יותר מדי בעיות(על מצב P). טווח של כ-48 ק"מ אחרי הטענה מלאה ונסיעה משולבת(אם נוסעים רק על E לדעתי אפשר גם להחזיק יותר מ-60 ק"מ, אבל לא כדאי לנסות).
    מצאתי אותו באתר יד2. המודעה עמדה שם איזה שבועיים לפני שפניתי אליו..
    על הביטוח שילמתי 1354, חברת הביטוח(חקלאי) לא הייתה מרוצה מזה, טענו שזה מחיר רק לחדשים אבל בסוף הסתדרנו.

    לא הכל הלך חלק אמנם.
    יום אחרי שקניתי אותו ניסיתי להטעין אותו והוא לא הצליח להיטען אחרי שעות ארוכות. האור הכתום נדלק אבל לא הפך לירוק(ככה זה במטענים הישנים). מה שגרם לכך שנתקעתי איתו באמצע הדרך מהעבודה הבייתה וסחבתי אותו יותר משעה ברגל(כבד החרא הזה). וזה אחרי שבדקתי אותו במוסך של אקומוטורס ואמרו לי שהכל בסדר ושהמצברים אמורים להחזיק לעוד שנה.
    אחרי שביקשתי טובות מכל בעלי הטנדרים בעולם כדי לחסוך גרר הגעתי למוסך איתו. היו כמה השערות ובסוף גילינו שהמטען דפוק.. חדש עולה 800 ש"ח וקיבלתי חום כששמעתי את זה. הרי כל הקטע פה זה לחסוך כסף. יש לציין שהבחור במוסך של אקומוטורס נתן לי מטען חדש ללא חיוב לכמה ימים בשביל שאני לא אתקע.
    בסוף חבר, האל יברך אותו, סידר לי את המטען, מסתבר שאיזה פיוז נשרף.
    עכשיו הכל בסדר, אני מרוצה, האור הירוק נדלק במטען כשהוא מסיים להטעין והחיים יפים.
    לא יודע אם לכל אחד היה שווה לעבור את הסרטים שעברתי במקום להוסיף עוד 4000 ולקנות חדש עם אחריות ועוד כמה פונקציות שאין במודל הישן(כמו מטען יותר משוכלל שמאריך את חיי המצברים ועולה כפול). כל אחד והחישובים שלו.

  11. jikirsch Says:

    א. מז"ט, חיפשתי מדי פעם ביד 2 וכד' וכנראה פיספסתי , שאל אותי עוד מישהו וחוץ מלהגיד לו לשאול ביבואן לא היה לי מושג.
    ב. במטענים הרבה פעמים זה הפיוז שדופק אותך בכמעט כל מכשיר חשמלי , המטען הרי די פסיבי. אשרך שיש לך חבר שמבין.
    ג. במוסך הם מתייחסים כמו משפחה , סידרו לי פלסטיקים באילתור ללא תשלום עד שיגיעו חלפים (חצי שעה עבודה ) ואז נראה.
    ד. המהירות באמת יותר טובה בקטנים , חלק מהמחיר של הטווח ואחריות יותר ארוכה בEMAXS .
    ה. אני , מכיוון שאני מתכוון להיות בעלים לכמה שנים לפחות, השקעתי יותר, אבל כל אחד והחישוב שלו

    לגבי "כבד החרא הזה" 🙂 … נסה לדחוף את שלי, 190 ק"ג , -:) לא חוויה שאנסה .

  12. ארנון Says:

    שלום לכם,
    אני רואה שעברה שנה מאז ההתכתבות הקודמת? הארות והערות מאז?
    אני מעוניין לקנות את הEMAX 110 החדש. זה מה שאתה רוכב?
    לגבי שטח אחסון – האם יש בעיה להתקין ארגז? האם קיים שטח אחסון בקטנוע עצמו?
    לגבי מהירות – תוך כמה ק"מ המהירות מתחילה לרדת. הבנתי שבחשמליים ככל שזמן הנסיעה מתמשך מהירות הנסיעה יורדת. איך זה עובד? כמה מהירות הוא נוסע באמת כאשר הוא טעון? ועם 2 אנשים?
    תודה ושנה טובה

  13. jikirsch Says:

    שלום,
    יש לי אותו מעל לשנה, הטסט אגב היה 10 דק' שיטחיות והיה יותר קצר אלמלא הטסטר לא לקח אותו מרוב סקרנות לסיבוב נסיעה.
    1. כן אני על ה 110 .
    2.אין בעייה להרכיב ארגז וזה לא מפריע לנוסע , אני ממליץ על ארגז כמה שיותר גדול מכיוון ששטח האיכסון מתחת למושב מספיק לשרשרת ולמטען מקסימום.
    3. המהירות קבועה ( עד 50 קמ"ש ) עד סוף הבטרייה כמעט, בחורף הטווח שלך בערך 70 ק"מ בקיץ עד 100 ק"מ. אחרי שנה הסוללות קצת נחלשו אבל הטווח ירד בכ 15% , אני אישית יחליף סוללות רק עוד כשנה (התאוצה קצת נחלשת כשהבטריה מתרוקנת אבל הכל במידת הסביר ).
    טווח עם שני אנשים יורד אבל אין לי מושג בכמה , אני אישית לא נסעתי המון עם רכוב , אבל תביא בחשבון שהטוסטוס שוקל 180 ק"ג , נהג 80 ק"ג = 260 ק"ג להוסיף 60 ק"ג של רכוב לא ממש מזיז לו למהירות ( התאוצה קצת יורדת וצריך יותר POWER אבל זה ההבדל היחיד).
    אני אישית לא ממש נוסע 50 ק"מ ביום בגוש דן, אם המתווה שלך נסיעה רגילה ביום וסידורים בגוש דן אז הטווח יותר ממספיק , כשתכלס התחלתי למדוד התברר לי שגוש דן ממש קטן גיאוגרפית.
    המפרט די אמין למעט שהמהירות הרגילה הנה 50 קמ"ש במישור ( הבדיקה ל 60 קמ"ש נערכה עם רכוב קטן ואופנוע ערום עם בטריות חדשות 🙂 )
    יש רק הערה אחת , המוח – כרטיס הבקרה, נשרף לי פעמיים , פגם בתיכנון אבל היצרן מחליף אותם ללא בעיה ( מוסך היבואן) והאחריות עליהם עד שייצרו אחד שעובד בצורה מושלמת, המוסכניק בחור מאוד ישיר ואומן במלאכתו .
    הם מאמינים שהלקוח צודק ונותנים שירות עם כל הלב (סירבו בעדינות לבקשה להחליף פלסטיקים בתשלום לאחר שהחלקתי בחורף מכיוון שאני נהג חדש וחבל על המאמץ כי אני יחליק שוב, שבוע אח"כ החלקתי שוב , למעשה לא החלפתי עד היום כי ההידוק שלהם עדיין טוב עד עכשיו ).
    אני אישית מתכנן מתי שהוא להחליף לבטריות ניקל קדמיום (מצריך כרטיס בקר חדש ) ולקבל עליו זיכוי. אבל הן עדיין יקרות מדי בשבילי.

    אני מרוצה, המהירות די קבועה בכל מצב בטריה למעט ממש הסוף שאני לא מגיע אליו כמעט אף פעם. התאוצה הנה הפן החלש של הכלי , אבל אם אתה לא מתעקש להיות ראשון בתחרות הנסיעה נעימה ורגועה, השאלתי אותו עכשיו (אני מאושפז בבית חולים כרגע) לבחור צעיר שאומר שהוא sweet ride , נעים ונינוח.
    אני התמכרתי ואחליף אותו רק בחשמלי אחר אלא אם כן אצתרך ליסוע מחוץ לעיר.
    שנה טובה , ואל תהסס אם יש עוד שאלות
    הסיבה שלא נכתב עליו כשנה הנה כי עשיתי את זה כפרויקט ולמרות שנכנסים אליו כמה עשרות אנשים בשבוע הם לא ממש שואלים שאלות

    י.ק.

  14. מאיר Says:

    יש לי קטנוע חשמלי 3 גלגלים כמעט 3 שנים ורק 5000 ק"מ כל הזמן בעיות עם המצבר והמטן כבר 3 פעמים החליפו מצבר כמובן שילמתי הרבה כסף
    עכשיו הפעם ה 4 שהמצבר שווק חיים בחברה טענו שהמטען דפוק ולכן לטעון רק 3 שעות זה מה שעשיתי עברו אולי 5 חודשים והקטנוע שווק חיים שוב
    שלא נדבר על טווח נסיעה בין טעינות טווח הנסיעה בקושי מגיע ל 10 ק"מ
    פשוט גרוע
    מה עושים.?

    • jikirsch Says:

      תוצרת מי ?
      אני אישית התעסקתי רק עם אקו מוטורס,
      נשמע כמו בעיית חשמל בסיסית , האם אתה מחבר אותו קבוע לחשמל כשהוא לא זז?
      מה מטווה הנסיעה ? ( מישור , הרים , וכד' ? )

  15. GJ Says:

    התקשרתי היום לאקו לתאם נסיעת מבחן והם אמרו שהם עדיין לא מוכרים את הדגמים החדשים והציעו להתקשר עוד חודש וחצי.
    למישהו יש רעיון איך ניתן לזרז את הענין?

  16. אלון קורם Says:

    תודה רבה על הפוסט, מעולה!

  17. גיא Says:

    שלום,

    בתור מתעניין בקטנוע חשמלי קראתי את האתר, למדתי הרבה, מתכנן לקנות את ה110, בעיקר בגלל פן הבטיחות שכתבת עליו.

    אשמח לקרוא ממך עדכון לגבי מצב הemax שלך,
    ואם אתה יודע על כל עדכון כזה או אחר בתחום
    תודה רבה,
    גיא.

    • jikirsch Says:

      אני משתמש מרוצה ,
      הייתי שמח לקצת יותר מהירות אבל עם עלויות הרצה כאלו אין לי סיבה להתלונן
      לא היו עדכונים כי אין כרגע כלים חדשים לבדוק וכד'.

  18. Shai Aharonov Says:

    שלום,
    אני מתכנן לקנות קטנוע חשמלי 3 גלגלים יד שניה שנת 2008 EVT 345
    רציתי לקבל פידבקים מאנשים שיש להם את הדגם הזה ממה שקראתי מהבחור למעלה שיש לו כנראה את הדגם הזה יש לו בעיות עם המטען ובטריות האם משהו נוסף נתקל בבעיה זאת? האם זאת בעיה ידועה בדגם זה של קטנוע תלת גלגלי? אשמח לקבל תגובות ממכם

    בברכה
    שי

    • jikirsch Says:

      לא נמכרו הרבה מהדגם הזה כי רובנו מעדיפים משהו לעבור בפקקים, ולכן אין לנו ניסיון
      עצתי , קח לסיבוב ארוך ותראה טווח בעצמך ( קח את המטען כדי שאם תתקע תוכל להטעין בצד הדרך )
      מערכת הטעינה הנה סטאנדרטית אצל היצרן ולא נתקלתי בבעיות אצל משתמשים אחרים.

  19. אורלי Says:

    שלום JIK!

    אשמח להזמין אותך לאולם תצוגה של בליץ מוטורס לנסיעת מבחן על הדגמים שלנו, ה- BLITZ3000 וה- BLITZ6000.

    אשמח אם תיצור עימנו קשר ב0722-555-722 לתיאום פגישה.

    שבוע טוב,

    אורלי
    בליץ מוטורס

  20. Moshe Says:

    האם אני יכול לרכב על קטנוע חשמלי ללא רישיונ לקטנוע

    • jikirsch Says:

      לא,
      לכל כלי רכב שמאושר לתנועה על כביש אתה חייב רישיון, ביטוח חובה וכד'
      בגלל זה תקנות משרד התחבורה מגבילות מ נועי עזר לקורקינטים ואופניים חשמליים להספקת נמוך יחסית

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: